7 Mayıs 2010 Cuma

Eğlenceli Çarpım Tablosu

Çarpım Tablosu Nedir?



Genellikle ikişer çarpma ile başlayıp onar çarpma ile biten çarpım sonuçlarını gösteren tablolara ‘’ Çarpım Tablosu’’ denir.

Kullandığımız Çarpım Tabloları ikiye ayrılır.

1-Klasik Çarpım Tabloları:Bu çarpım tabloları hepimizin çok yakından bildiği2x1=2, 2x2=4, 2x3=6, 2x4=8, 2x5=10, 5x1=5, 5x2=10, 5x3=15, 5x4=20, 5x5=25 şeklinde düzenlenmiş tablolardır.Klasik Çarpım Tablolarının Temel Özelliği Nedir? Öğrenilmesi tamamen ezbere dayalıdır.Milli Eğitim Bakanlığının ‘’Çarpma Öğretimi’’ sistemine uygun değildir.İlk çıkan çamaşır makineleri gibi modası geçmiş bir öğretim sistemidir.

2-Katlamalı Sayma Temelli Çarpım Tabloları:Bakanlıkça halen okullarda uygulanan ritmik sayma temelli çarpım tablolarıdır.1x2=2, 2x2=4, 3x2=6, 4x2=8, 5x2=10, 1x5=5, 2x5=10, 3x5=15, 4x5=20, 5x5=25 şeklinde düzenlenmiş tablolardır.

Eğlenceli Çarpım Tablosu : Eğlenceli Çarpım Tablosu dediğimizde çocuk psikolojisine uygun ezber içermeyen ve çarpım tablosu öğretiminin mantığına uygun oyun,şarkı,tekerleme ve benzeri etkinliklerin tümünü içine alır.

Eğlenceli çarpım tablosu öğrenme teknikleri :
Çarpım Tablosu öğretimini rutin ve sıkıcılıktan kurtarmak ve sevdirmek için başvurulan oyunlaştırılmış ve eğlence haline getirilmiş yöntemlerdir.( şarkıyla,oyun veya animasyonlarla öğretim.) Bu yöntemlerin başarısı bu sistemleri kullanan anne-baba ve öğretmenlerin sistemi doğru veya yanlış kullanmaları ile doğru orantılıdır.Yemeklere lezzet katan tuz,biber ve diğer baharatlar doğru kullanımda yemeklere tat katarken yanlış kullanımda bir çuval inciri berbat edebilir.Komik çarpım tablosu : 6 kere 6=36 deyince aklımıza gelen ilk şey ‘’Babamın bıyıkları yolda kaldı:’’ tekerlemesidir.

Öğretmenliğimin son 15 yılında bu örnekten çıkarak tüm ÇarpımTablosunu tekerlemeli hale getirsem nasıl olur diye düşündüm ve çalışmaya başladım.Bu çalışmalarımı öğrencilerime aktardığımda onlar tarafından çok beğenildiğini görerek sürdürdüm ve tablonun tamamını tekerlemeli hale getirdim.Bu çalışmamı daha sonra basın yoluyla duyurdum.Yaptığım bu uygulamadan sonra bu çalışmamın bir çok öğretmen tarafından taklit edildiğine şahit oldum.İnternette bu çalışmaları incelediğimde iyi niyetle yaptığım bu çalışmanın mantığını kavramadan yanlış kullanan öğretmenler tarafından çorba sistemine kurban edildiğine şahit oldum.Benim çarpım tablosunu eğlenceli hale getirip sevdirmek için yaptığım çalışma ezbercilerin yanlış kullanımı sonucunda gerçek işlevini kaybettiğine şahit oldum.

Noter Tasdikli Çarpı Tablosu:

Bozüyük'te, eğitimci-yazar Necip Güven, 2 yıllık bir çalışmayla hazırladığı tekerlemeli çarpım tablosunu notere onaylattı.Çocuklardaki matematik korkusunu ele aldığı, "Matematikle Barışıyorum" adlı kitabın yazarı eğitimci Necip Güven, öğrencilerin sevdikleri konuları kolayca öğrenmelerinden yola çıkarak, çocukların korkulu rüyası olan çarpım tablosunu tekerlemeli hale getirdi.

Güven, tekerlemeli çarpım tablosunu Bozüyük Noteri Müberra Şahbaz’a tasdikleterek tescil ettirdi."9 kere 2=18, matematiği severiz", "4 kere 4=16, çok faydalı kahvaltı" gibi tekerlemeler sayesinde çocukların çarpım tablosunu eğlenerek öğreneceklerini savunan Güven, "Çarpım işlemi katlama yoluyla saymalara dayandığı halde, mevcut tablolar buna uygun değil. Hemen her defterin arkasında yer alan çarpım tabloları, öğrencileri ezbere zorluyor. Bu durum çocukları birer papağana çeviriyor. Ben, bu çarpık çarpım tablolarının yerine, tekerlemeli ve katlamayı esas alan tablo hazırladım. Bu mantığı kavrayan bir insan, yaşı kaç olursa olsun çarpım tablosunu zorlanmadan öğrenebilir" dedi.İHA 26 Nisan 2005 Salı

Çarpım tablosunu Çabuk Öğrenme Tekniği:

Eğitimci-yazar Necip Güven, çarpık çarpım tablosu yüzünden yüzlerce insanın heba olduğunu söyledi. "Matematikle Barışıyorum" adlı kitabın yazarı olan ve tekerlemeli çarpım tablosu yapıp, matematiği sevdirmek maksadıyla çocuk şarkısı da besteleyen Eskişehir Ziya Gökalp İlköğretim Okulu sınıf öğretmeni Necip Güven, Tepebaşı Belediyesi Nikah Salonu'nda, "Pratik yöntemlerle çarpma öğretimi ve uygulamaları" konulu seminer verdi. Güven, çocuklar ile velilere, para ve ayaklarla sayarak pratik yöntemlerle çarpma uygulamalarını gösterdi.

Seminere katılanlara "Süper Çocuklar" adlı şarkısını da dinleten Güven, kendisinin Milli Eğitim'in sistemini uyguladığını, sadece yönteminin farklı olduğunu ifade ederek, "Defterlerin arkasındaki çarpım tablolarının yüzde 99'u yanlış. 2. sınıfın ritmik sayması 5'e kadardır. Biz çocuklara, çarpık çarpım tablosu yüzünden 4x6, 4x7, 4x8, 4x9 gibi bunları soruyoruz. 6'şar, 7'şer, 8'er, 9'ar saymaları vermedik ki, vermediğimiz şeyleri soruyoruz. Çarpık çarpım tablosu kayalığa benzer. Bu yüzden yüzlerce insan heba oldu. Milli Eğitim'in sistemini savunuyorum. Kafamdan yeni bir sistem uygulamıyorum. Sivil toplum örgütlerini bu işe destek vermeye çağırıyorum. Aksi takdirde sizin çocuklarınız da sizin gibi heba olacak" dedi. İHA 7 Mart 2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder